Digitalkost - Digital specialkost hantering

Seaberry har utvecklat en lösning för digital specialkostanmälan och uppföljning för skolor och matsalar. Lösningen gör det möjligt att skapa en trygg kosthantering där rätt kost går till rätt elev och samtidigt säkerställa informationshanteringen där de olika verksamheterna endast tar del av det de behöver.

Specialkosttjänsten utgår ifrån verksamhetens behov av att samla in informationen, administrativt bearbeta och eventuellt godkänna anmälningarna och därefter presentera den till kök och administrativ personal på ett lättöverskådligt sätt. Tjänsten kan vid behov anpassas till eran verksamhets undantag och regler.

Digital insamling

Underlaget på elevers specialkost samlas in i ett webb-baserat formulär. Formuläret är framtaget utifrån samarbeten med kommuner och privata skolverksamheter.

Då en anmälan ej behöver ha en signatur så behöver det inte genomföras någon BankID signering av vårdnadshavare. Detta ger både lägre drift-kostnader samt enklare administration. BankID finns som extra modul om er verksamhet kräver detta.

submitform_2021-1

Bearbetning och beslut

De mottagna anmälningarna hanteras i vårat administrationsgränssnitt. I gränssnittet ges möjlighet till snabb åtkomst av aktuell anmälan genom en kraftfullt sökfunktion såväl som möjlighet till sammanställda rapporter mm. Det är enkelt att godkänna eller avslå anmälningar.

specialkost_admin.png

Presentation till köket

För att säkerställa en god säkerhet så ges köket möjlighet att ta del den information de behöver, i form av rapporter och översiktsvyer. Informationen presenteras på ett lättöverskådligt sätt.

specialkost_overview3.png

Exportera data

Inför utflykter, genomförande av externa beställningar såväl som krisberedskap (strömavbrott)  så finns det ett behov av att kunna ta ut rapporter med underlag. Detta hanteras genom tjänstens rapportlösning som tillhandahåller ett anpassningsbart stöd för export av rapporter.

specialkost_export.png

GDPR och säkerhet

Tjänsten hanteras i en säker miljö lokaliserad i Sverige. Vid behov kan lösningen installeras i en lokal miljö hos kunden.

Tjänsten erbjuder två-faktorsinloggning för säker åtkomst.

Seaberry använder sig av SKRs personuppgiftsbiträdes (PUB) avtal som ofta efterfrågas av kommuner och myndigheter.

Pixel Heart_edited.jpg

Tydlig roadmap

Tjänsten utvecklas kontinuerligt och följer en tydlig roadmap som innebär att nya funktioner och möjligheter tillförs löpande.

sticky notes on paper document beside pens and box_edited.jpg

Hör gärna av dig om du är intresserad av att höra mer, se en demo eller diskutera hur detta kan fungera i er verksamhet!

 

Vill du höra mer?

Vi kontaktar dig gärna för att berätta mer, fyll i dina uppgifter i nedanstående formulär så kontaktar vi er inom kort.

Thanks for submitting!